Monday 11 March 2013

Kokemuksia rintaleikkauksista

kuva: wikimedia.org

"Kuusi rintaleikkauksessa käynyttä naista kertoo, miten uudet rinnat muuttivat elämää.
Iltalehti kysyi lukijoiltaan kokemuksia kauneusleikkauksista. Nyt kuusi naista kertoo, miten rintojen leikkauttaminen vaikutti elämään, itsetuntoon ja parisuhteeseen. Osa on suurentanut ja osa pienentänyt rintojaan ja yksi kärsi rintojen huomattavasta kokoerosta.

Kävin tammikuussa 2006 rintojen pienennysleikkauksessa lääkärin lähetteellä. Leikkaus muutti elämäni perusteellisesti. Ennen en halunnut näyttäytyä uimapuvussa enkä tiukoissa paidoissa. Nykyään en edes ajattele koko asiaa, vaan pukeudun ihan miten haluan. Minusta kauneuskirurgia on hyvä asia, jos se tehdään oikeista syistä. En voisi itse ajatella tekeväni mitään muuta omalle keholleni.
Tyytyväinen
Minulle on tehty rintojen suurennusleikkaus ja olen erittäin onnellinen, että menin siihen! Leikkaus onnistui loistavasti, rinnat näyttävät luonnollisilta ja mikä parasta - minulla vihdoinkin ON rinnat ja tunnen vasta leikkauksen jälkeen olevani omassa kropassani. Leikkaus on muuttanut elämääni parempaan suuntaan, koska olen vihdoinkin itsevarma, enkä enää hae huomiota vastakkaiselta sukupuolelta lainkaan, minulle riittää oman mieheni huomio. Leikkauksella on huonotkin puolensa, sillä kyllä siitä jonkinlainen kierre syntyy. Leikkauksestani on nyt vähän yli neljä vuotta ja suunnittelen jo suurentavani vähän lisää. Tosin olen alusta alkaen tahtonut isommat kuin minulle on tehty, ne vaan eivät olisi mahtuneet ensimmäisellä kerralla.
lissu
Kävin rintojen suurennusleikkauksessa 20-vuotiaana, olen nyt 23. Olin kärsinyt pienirintaisuudesta koko teini-ikäni ja nuoruuteni. Sairastuin 12-vuotiaana anoreksiaan, eivätkä rintani päässeet koskaan kehittymään. Parannuin syömishäiriöstä, mutta rasvaa kertyi kaikkialle muualle kuin rintoihin. Koin, että vartaloni on epäsuhtainen. Inhosin bikineiden ja alusvaatteiden ostamista, häpesin pienirintaisuuttani. Otin yhteyttä klinikkaan, ja kävin konsultaatiossa. Päätin, että nyt tai ei koskaan. Leikkaus suoritettiin Tallinnassa, ja kaikki sujui erittäin hyvin. Voin rehellisesti sanoa, että itsetuntoni kohosi potenssiin kymmenen silikonien ansiosta. Otin täytettä 2,5 dl kumpaankin rintaan, eli pienimmät mahdolliset. Halusin lopputuloksen olevan luonnollinen, ja sitä se onkin. Kuppikokoni kasvoi A:sta pieneen C-kuppiin. En ole hetkeäkään katunut leikkaustani, päinvastoin. Olen erittäin tyytyväinen rintoihini. Perheeni ja ystäväni ottivat asian todella positiivisesti vastaan. Samoin kaikki, joille olen leikkauksestani kertonut. On jokaisen oma päätös, mitä vartalolleen tekee. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se, että on tyytyväinen itseensä ja viihtyy kehossaan? c-cup
Olen 22-vuotias nainen ja olen suurennuttanut rintani Suomessa. Olen erittäin urheilullinen ja harrastan fitness-urheilua, jonka seurauksena rasvakudos rinnoistani hävisi kokonaan. Halusin ehdottomasti pitää kroppani kauniin naisellisena sekä urheilullisen muodokkaana: peppu ja muut lihakset pyöristyivät lihasmassan kasvun myötä, mutta rinnat sen sijaan hävisivät, joten ainut vaihtoehto oli laitattaa rinnat. Rintani eivät ole mitkään "aikuisviihdemaailman vesimeloonin" kokoiset ilmapallot vaan luonnolliset D-kupit eivätkä edes läheiseni ole huomanneet mitään eroa - niin luonnollinen on lopputulos. En voisi olla tyytyväisempi rintoihini ja olen itsevarmempi kuin lattarintaisena olin. Fitnesstyttö
Olen käynyt suurennuttamassa rintojani pari vuotta sitten. Olen imettänyt kaksi lasta ja rinnat olivat tyhjät. Otin täytettä vain sen verran, että pussit täyttyivät. Ja otin ne vain itseäni varten, sillä uskontoni kieltää itsensä paljastelun uimarannoilla tai baareissa juoksemisen. Kun löysin nykyisen mieheni, ei tarvinnut ainakaan ujostella tyhjiä pussejani, kun alasti seisoin miehen edessä. viiru
Olin murrosiän alusta saakka eli 15 vuoden ajan kärsinyt rintojen huomattavan suuresta kokoerosta, oikea rinta oli vain neljäsosa vasemman koosta. Opin hyväksymään asian ja elämään sen kanssa, kunnes kaksi vuotta sitten gynekologini kysyi, olenko käynyt plastiikkakirurgin puheilla ongelmani kanssa. En ollut, mutta hänen lähetteellään menin. Minulla diagnosoitiin oikean rinnan hypoplasia eli surkastuma. Sain lähetteen rasvansiirtoleikkauksiin. Nyt kaksi vuotta ja kolme leikkausta myöhemmin oikeanpuoleinen rintani on noin 70 prosenttia suurempi kuin ennen leikkauksia. On uskomatonta, kun voi käyttää toppaamattomia rintaliivejä ja bikineitä näyttämättä rintasyöpäpotilaalta. Leikkaukset tehtiin suomessa, julkisen sairaanhoidon puitteissa. ei nimimerkkiä"
Lähde: Iltalehti

No comments:

Post a Comment